Vrije dag - Reisverslag uit Ocala, Verenigde Staten van Mathilde Jutting - WaarBenJij.nu Vrije dag - Reisverslag uit Ocala, Verenigde Staten van Mathilde Jutting - WaarBenJij.nu

Vrije dag

Blijf op de hoogte en volg Mathilde

09 December 2013 | Verenigde Staten, Ocala

Vandaag was eindelijk mijn vrije dag. Dik verdient na een week hard werken. Geprobeerd om uit te slapen, maar toch gewoon om 5 uur wakker, grrrr na een hoop draaien en woelen in bed om 8 uur uit eindelijk maar op gestaan. Was gedraaid, picknick/lunche klaar gemaakt en toen heerlijk buiten op het terras van ons huis in de zon 20 graden met wat druiven en een heerlijke mok NL thee. Om 10 uur was Ina er en zijn we samen op pad gegaan. Eerst even langs de Wallmarkt. Een mega supermarkt waar ze alles verkopen, van voedsel naar kleding, met een echt Amerikaans formaat, dat je bijna een fiets nodig hebt om van de ene kant naar de andere te komen. Ina heeft haar laarzen daar gekocht en ik een 2de paar stal schoenen. Pfff is niets waard om een halve dag in natte gimpen te lopen of met het wassen van de paarden in laarzen te lopen die 5 maten te groot zijn. Na de snelle stop zijn we door gereden naar Silver river State park. Vorige week ben ik hier geweest voor wat prachtige wandelingen en heb toen gezien dat je hier een kajak kunt huren en dan de river op kunt. Ik kan je zeggen het was fantastisch! Super veel schildpadden gezien groot en klein, de mooiste vissen, want het water is gewoon zo helder dat je tot aan de bodem kunt kijken en natuurlijk ook vele krokodillen in verschillende maten. Echt onbeschrijfelijk mooi. Na een tour van bijna 2 uur zijn we weer veilig en heel aan wal gekomen. Na nog een prachtige wandeling door het natuurgebied daar zijn we op weg gegaan richting huis. Onderweg natuurlijk nog ff gestopt bij grote kleding zaken. Leuk om zo even rond te neuzen. Eenmaal thuis snel een douche, want er stond een bbq op de planning bij ons thuis. Gezellig met 4 vrouw en 2 man op ons terras gezeten tot half 10. Tja dat kan gewoon hier nu nog.

• 10 December 2013 - 20:46

Tante Trijn:

Hi Mathilde

Ik lees je reisverslag met veel plezier. Zo hebben we er hier ook wat idee van hoe het leven er daar aan toe gaat .We gaan mooi richting kerst en dan vieren ze dat daar ook denk ik veel in fam: kring. Maar daar zal het ook wel goed omgaan Zo onderling maken jullie er ook wel iets van .Het is daar wel heel dik winter .maar zo te horen merken jullie er daar nog niks van en zit je daar in de goede hoek wat het weer betreft.Ik wens je daar nog veel mooie dagen en tot een volgende keer .doeiii xxx